Her har vi samlet de mest stillede spørgsmål om Stafet For Livet. Hvis du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Der vil være mulighed for at købe mad og drikke til stafetten i madteltet. Vi sælger maden til rimelige priser, og overskuddet går til Stafet For Livet. Mad skal bestilles via hjemmesiden.
Link til bestilling
https://www.stafetforlivet.dk/stafet/viborg/stafet-shoppen
Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr. at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.
Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.
Tilskuere er også velkomne på pladsen.
Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan hvile på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.
Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.
Der kan opsættes telte fra fredag 6. september kl. 15 (Indkørsel fra Søvej)
En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet.
Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.
Du kan tænde et lys her:
https://www.stafetforlivet.dk/stafet/viborg/stoet/koeb-lys
Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet.
Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.
Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Du kan se programmet her.
Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.
Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.
Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer, men det er helt op til jer, hvor stor holdet er. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.
Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her
Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.
Der kan hele tiden frit vælges mellem to forskellige Stafetbaner, én på 450 meter, der ligger forholdsvis tæt på scnenen på Borgvold og én på 900 meter, der går hele vejen rundt på Borgvold i de smukke omgivelser.
Alle uanset alder og helbred har alle mulighed for at være med. Rundetællere aktiveres for hver runde.Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.
Er du mere til en cykektur, kan du cykle Nørresø rundt - og der cykles højre om søen.
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Selvom man er ryger er man stadig meget velkommen til at deltage, dog skal det respekteres, at pladsen er et røgfrit område.
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.
Der kan også støttes via MobilePay nr 27602004
Du kan læse mere om at støtte her.
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
I VIborg indbyder vi fighterne til brunch forud for åbningen af stafetten, så fighterne kan møde hinanden, inden stafetten starter med åbningstaler kl. 11.
Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter.
Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.
Nej slet ikke! Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:
Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.
Læs mere om inspiration til at fundraise her:
På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen