• Mad og drikke

    I år har vi entreret med 2 forskellige Madvogne der er åben lærdag kl. 12.00 - 20.00 og en kaffevogn der er åben lørdag kl. 12.00 - 20.00 og Søndag kl. 08.00 - 10.00

    Mins Cooking sælger Thaimad

    Pølsebrødet sælger Pølser, Flæskestegssandwich og Kebab.

    Bekkers Kaffevogn sølger forskellige kaffespecialiteter, te og kakao.

    Derudover vil der være et Suppetelt, med tomatsuppe med eller uden suppehorn og flute eller Aspargeswsuppe med eller uden kødboller og flute. Åbent lørdag kl. 20.00 - 04.00

    Der sælges øl med eller uden alkohol, sodavand, kildevand, rød- eller hvidvin. åbent lørdag kl. 12.00 - 24.00 og søndag kl. 08.00 - 10.00.

    Der sølges Slush Ice, varmepopcorn og slikposer, åbent lørdag kl. 12.00 - 20.00 og søndag kl. 08.00 - 10.00.


    :


  • PARKERING

    Der er parkeringspladser ved Vesterled og ved seminariet i Søndergade

    Bilerne må ikke køre ind på pladsen, de skal stå på parkeringspladserne under stafetten.

  • Hvad koster det?

    Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet.

    For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold.

    Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er meget velkomne på pladsen.

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Man kan ikke overnatte som sådan, men som hold kan man godt have et telt med. Størrelsen på teltet skal meldes til formanden for Stafet for Livet Haslev Faxe, marianbc@waoomail.dk så det kan blive tegnet ind på den grundplan, der skal godkendes af de kommunale myndigheder og af Brandvæsenet.


    Det er rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet. Det er en god ide at medbringe stole og borde.


    Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.


    Teltene kan sættes op fredag d. 13. september fra kl. 15.00 - 18.00, det er ikke muligt selv at køre sin bil ind på pladsen, når I kommer til gymnasiet, skal I kontakte stedets pedel Jan, der vil transporterer jeres telte og øvrige ting ind opå pladsen, der hvor I skal være.


    Har man ikke mulighed for at sætte teltet op fredag eftermiddag er det muligt at gøre det lørdag morgen kl. 8.00 - 9.00.


    Når stafetten slutter søndag d. 15, kl. 11.00 kan man begynde at pakke sine telte sammen og fra kl. 11.30 - 14.00 kontakter man igen pedel Jan, der kommer og henter jeres telte og øvrige ting og kører dem til parkeringspladsen igen.


    På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer, der afholdes 2 møder for Holdkaptajner inden stafetten.

     

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 


    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten.


    Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.


    Lysteltet er åben lørdag kl. 12.00 - 20.00, her kan kman købe Lysposer til 50 kr. stykket, der er mulighed for at sidde ved et bord og dekorerer sine lysposer, med søde tegninger eller en personblig hilsen.


    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 30 minutter.


    Kl. 21.00 holdes Lystalen,der synes en sang og afholdes et minuts stilhed og en stillerunde.


    Hvorefter Stine og Jonas synger nogle meget smukke og stemningsfulde sange, medens vi mindes de mennesker der enten kæmper med kræft p.t. eller som desværre tabte kampen mod kræften.

  • Program for Underholdningen

    Program Lørdag:

    Kl. 11.00 Åbningstale ved Borgmester i Faxe kommune Ole Wive.

    Abassadørtale ved Ambassadør for Kræftens Bekæmpelse.

    Fightertale ved Karina Boje Madsen

    Duemanden Peter sine duer løs og de flyver mod himlen.


    kl. 11.30 går Fighterne den første runde på stafetbanen iført deres gule bluser. Alle andre klapper Fighterne rundt.


    Derefter er der en 24 minutters Børnestafet, hvor håndboldklubbens Maskot starter og går forrest, de børn der går/løber flest omgange får en præmie og alle der har deltaget i børnestafetten får udleveret et diplom i Børneteltet.


    kl. 14.00 Optræder Zumba holdet på gulvet foran scenen

    Kl. 14.30 optræder Haslev Line dancere

    Kl. 15.00 Optræder "Klovnen" Tulle i Børnetelt

    Kl. 21.00 Lysceremoni fra Scenen


    Program Søndag:

    Kl. 10.45 Afslutningstale ved formand for Stafet for Livet Haslev Faxe ved Marian Bratløv Christensen.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene så vidt muligt have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her


    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft.

  • Hvor lang er banen?

    Den almindelige bane der ligger på stafettens område er 400 meter lang, hver gang man har gået en bane klikker man på en omgangstæller ved Start/Slut, hvert hold har sin egen omgangstæller.

    For dem der gerne vil løbe er der en længere bane, den er 800 meter lang, så der klikker man to gange på omgangstælleren ved Start/Slut, så man bliver registreret for den rigtige afstand.

    Alle Hold, der ønsker det, kan hente et diplom med distancen man har gået/løbet på holdet, når stafetten slutter i Informationsteltet.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.

    Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men man må ikke ryge på området.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. 

    Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.


    Dagen starter i H F Nielsens have, hvorfra vi går gennem Haslev By til Gymnasiet. I front har vi Spejdernes Tambourkorps og Fighterne vil være iført deres gule T-shirts.


    På Gymnasiet går Fighterne den første runde på banen iført de gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter.


    Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.


    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.


    Under hele stafetten vil der være kaffe og vand til Fighterne i Fighterteltet.


    Temaet for stafet 2024 er senfølger og pårørende, så hvis Fighterne ønsker det kan de have en pårørende med til Fightermiddagen kl. 17.00 mod at den pårørende betaler 150 kr. for middag incl. drikkevarer.


    Man kan deltage i de dele af programmet man ønsker, man behøver ikke deltage i det hele, nogen har måske brug for at gå hjem og få en pause og så komme igen til middagen.


    Af hensyn til middagen lørdag aften, er det nødvendigt at både Fightere og deres pårørende tilmelder sig til denne, så vi ved hvor mange der deltager i det lækre traktement.


    Af hensyn til planlægningen, er det rart hvis man allerede ved, hvad man ønsker at deltage i..


    Der kan forekomme ændringer i programmet.


  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form.


    Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.


    Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind.


    Som hold kan I blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    Finde sponsorer, som vil støtte jeres hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte


    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten.


    Vær opmærksom på, at hold i følge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.


    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...


  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...


  • Børnetelt

    Børnetelt åben lørdag kl. 12.00 - 18.00 og søndag kl. 08.00 - 10.00 med bemanding.


    Her vil der være mulighed for at være kreativ, klippe, klistre, male på sten o.s.v.


    Klovnen Tulle underholder i teltet kl. 15.00 - 15.45.


    Der vil være en Hoppeborg for børn op til 9 år og mulighed for at lære at køre på Et-hjulet cykel for de lidt større børn.


    Alle de børn der er tilmeldt den 24 minutters børnestafet lørdag kl. 11.30 vil få udleveret et diplom som bevis på deres deltagelse i børneteltet.


    Der er mulighed for at få Solcreme på i børneteltet.



  • Må der være hunde på Stafetten?

    Hvis man har sin hund med på stafetten, skal den være i kort snor og man skal have helt styr på den og huske at samle eventuelle efterladenskaber op.

    Hunde må under ingenomstændigheder gå rundt på området uden snor, heller ikke i lang snor.

  • Åben ild og Grill

    Det er ikke muligt for holdene at have en kulgrill med, da det er forbudt at have åben ild på stafettens område.

    Ønsker et hold at have en gasgrill med, skal det meldes til formanden på marianbc@waoomail.dk senest d. 25. august.

    Det koster 500 kr per Gasgrill, det er det det koster at leje en brandslukker til gas.

    Iflg. brandmyndighederne skal der være en brandslukker til gas ved hver gasflaske.