*****NYT PÅ STAFETTEN****
Du kan i år løbe 10 km, halvmarathon eller marathon. Ruten vil være på 1,92 km og overholder reglerne for Klub100. Ruten er lavet i samarbejde med Rico Eiersted, Coast2Coast.
Løbet registreres af Sportstiming, og der vil være løbende resultatlister m.m. Du kan få elektronisk diplom, ligesom der er medalje til alle. Der vil være vand og frugt på ruten. Øvrig forplejning kan købes til fornuftige priser på pladsen eller medbringes selv.
Hvordan bliver jeg tilmeldt?
Du opretter dig på et hold på stafetten eller opretter selv et hold. Dette gøres ved at oprette en profil med oplysning af mobilnr. og mailadresse (vigtigt med disse oplysninger). Det koster kr. 150 at deltage og kr. 75 for børn. Fightere deltager naturligvis gratis. Du kan tilmelde dig helt op til stafetten og på selve dagen.
Valg af løberute:
10 KM – starttidspunkter: lørdag kl 11:00 og 18:00
Halvmarathon – starttidspunkter: lørdag kl 11:00 og 18:00 – søndag kl 07:00
Marathon – starttidspunkter: lørdag kl 11:00 og kl 18:00
Du vælger din(e) løberuter ved at gå til https://www.stafetforlivet.dk/stafet/frederikshavn/stafet-shoppen og lægge dit valg i kurven. Det koster kr. 5/løb. Beløbet går ubeskåret til Stafet For Livet Frederikshavn/Kræftens Bekæmpelse. Din deltagelse vil herefter automatisk blive registreret i Sportstiming – med den valgte distance.
Vilkår:
Der løbes på eget ansvar
Løbet opfylder kravene for Klub 100 Marathon og Klub 100 Halvmarathon
Ved afbud eller udeblivelse vil startgebyr ikke blive refunderet - doneres til Stafet For Livet.
DET ER VIGTIGT, AT DET ER DELTAGERENS NAVN, DER REGISTRERES I STAFET-SHOPPEN.
Firmaer/virksomheder kan med fordel aflevere/sende liste med deltagernavn, mobilnr., e-mail og ønske om distance, madbestillinger etc.
Så hjælper vi med oprettelse, tilmeldinger, køb af mad mm og sender faktura på beløbet til virksomheden.
Evt. spørgsmål til Alice Christiansen, 40450579, ac@danyard.dk / Preben Cortsen Møller, 30484016, preben.moller@gmail.com.
Kontakt formand eller næstformand:
Formand Alice Christiansen 40450579
Næstformand Monica 27731596
Adresse på stafetten:
Knivholt, Hjørringvej 180 A, 9900 Frederikshavn
Kontakt til pladsens førstehjælpere:
Beredskabet er at finde i Trigons mandskabsvogn ved indgangen/lågen.
Hjertestarter ved indgangen til børnehaven.
Ved alvorlig personskade eller brand:
Stands ulykken
Giv livreddende førstehjælp/ved brand stands eller begræns branden, hvis det er muligt – brandslukningsudstyr findes i informationsteltet.
Ring 112 og oplys følgende:
Hvad er der sket?
Hvor er I?
Hvor mange er kommet til skade?
Afskærm evt. skadede
Hvordan vises udrykningskøretøjerne ved?
Sikre udrykningskøretøjer fri passage, brug evt. konferencieren til at informere deltagerne.
Kontakt Kræftens Bekæmpelse (varetages af formanden for SFL)
Hvis I har stået i en akut situation som brand, personskade eller overfald er det vigtigt, at I informerer Kræftens Bekæmpelse om det.
Det gøres ved at kontakte Stafet For Livet på akut tlf. 70 20 90 30
Der er mulighed for at parkere ved Knivholt - p-vagter anviser dig p-plads.
Du kan også parkere på det nærliggende Lighthouse. Vi har lånt p-pladsen.
Oplever du IT udfordringer med tilmelding eller andet, så kontakt Preben Cortsen Møller, 30484016, preben.moller@gmail.com for hjælp.
Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. Prisen for unge under 18 år er 75 kr.
Følgende deltager gratis:
Det er også gratis at aflægge besøg på stafetten, nyde aktiviteterne/underholdningen, prøve lykken i tombolaen og måske byde på vores flotte varer på auktionen.
Du kan tilmelde dig et hold her: www.stafetforlivet.dk/stafet/frederikshavn/deltag-til-stafetten/deltag-pa-et-hold/find
Ja, det kan du - du hopper blot ind på Stafet-shoppen, hvor du finder alle produkterne, vi tilbyder.
Lørdag 24/8:
Frokost serveres fra 12:00-13:30
Eftermiddagskaffe serveres fra 15:00-15:30
Aftensmad serveres fra 18:00-19:30
Søndag 25/8:
Morgenmad serveres fra 07:00-08:30
Holdkaptajnen får udleveret madkuponerne til holdet i informationen på stafetten.
Igen i år kan vi tilbyde jer at leje en "skyboks" d.v.s et separat område af et stort opdelt telt - I får således 3 x 6 meter til rådighed incl. 2 bænke, et bord og belysning for kun kr. 875, - og det gode er at I ikke selv skal sætte det op og tage det ned.
Har I behov for flere skybokse ved siden af hinanden, er det også en mulighed.
Så bliver det ikke nemmere at deltage med holdet på stafetten.
Pyntning af skyboksene kan foregå fredag fra kl 18.00-20.00 og lørdag fra kl. 8:00.
Der må ikke grilles i teltene. Endvidere må der ikke bruges tape på teltene og ingen tegnestifter eller hæfteklammer i borde og bænke.
HUSK - det er først til mølle, der er begrænset antal bokse, så bestil allerede i dag.
Køb din boks direkte i Stafet-shoppen eller på mail til ac@danyard.dk eller 40450579.
Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål.
Venlig hilsen Alice Christiansen, formand
Ja, du er meget velkommen til at overnatte på Knivholt på dyrskuepladsen - kontakt
Kim Møller Olesen på kmoellerolesen@gmail.com eller 53620628 for nærmere aftale
Kontakt vores logistiktovholder Kim Møller Olesen på kmoellerolesen@gmail.com eller 53620628 for nærmere aftale om placering og adgang til dyrskuepladsen.
En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet.
En lyspose koster 50 kr. - lysposer kan købes her. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.
Du kan naturligvis også købe lysposer på selve stafetten.
Lørdag aften samles vi til lysceremoni og slutter af med sammen at synge: ”Du som har tændt millioner af stjerner”.
Der vil være underholdning i løbet af tidsrummet, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter - vi arbejder altid på at sammensætte et alsidigt program til glæde for både børn og voksne.
Der er 2 ruter i år:
Kort rute: 260 m
Lang rute: 1.920 m
I år har du mulighed for at bruge Sportstiming - tidtagning - naturligvis frivilligt.
Det bestemmer man naturligvis selv - men det plejer at være meget stemningsfyldt, og der vil være oplyst rute.
Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Den typiske størrelse på et hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet. Du tilmelder dig som deltager eller oprette et hold her.
Åbent hold - her er alle velkommen.
Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på Birgits Hold, som er et åbent hold, hvor alle er velkommen.
Du kan tilmelde dig på Birgits Hold her
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:
Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet.
Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
Vær opmærksom på, at hold i følge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med, og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.
Læs mere om inspiration til at fundraise her:
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.
Du kan læse mere om at støtte her.
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det håndgribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. (bemærk, det er naturligvis frivilligt om man ønsker at bære den gule t-shirts).
Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.
Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.
Nej, slet ikke. Stafet For Livet er for alle - uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rollator - det kan være i en halv time eller under hele stafetten.
På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.
På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen