Her har vi samlet ofte stillede spørgsmål om Stafet For Livet.
Hvis du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Ja, hvis du ikke har en tilknytning til et hold, men ønsker at deltage i stafetten, kan du frit melde dig som deltager på "Det åbne hold for alle".
En vigtig indtægtskilde for Stafetten er de rundedonationer, som holdene sørger for.
Du laver en rundedonation, når du har indgået en aftale med en virksomhed om at sponsorere holdet med et bestemt beløb pr. runde.
I gennemsnit tilbagelægger et hold ca 700-1.000 runder på et døgn. Det er selvfølgelig meget forskelligt, da det afhænger af, hvor stort holdet er.
Vi er meget taknemmelige for både store og små rundedonationer.
Hvis virksomheden hellere vil donere et fast beløb i stedet for, kan dette også lade sig gøre.
Den aftale du indgår med en virksomhed, skal formaliseres ved at udfylde vedhæftede skema.
Dit hold må meget gerne have mange rundesponsorer.
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind.
Som holddeltager kan du blandt andet:
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten.
Vær opmærksom på, at det i følge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke er tilladt, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr.
Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.
Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være.
Idéen med stafetten er dog at holde gang i løbet i de 24 timer, det er dog ikke en betingelse at man også går hele natten.
Den typiske størrelse hold er 10-20 personer.
Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.
Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold.
Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det håndgribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.
Du kan læse mere på hjemmesiden om at være Fighter og tilmelde dig her.
En runde er 400 meter.
Der vil også være en lang runde på 2000 meter, som så tæller som fem runder.
Nej slet ikke.
Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.
Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.
Det må du meget gerne - men det er ikke et krav.
Stafet For Livet foregår normalt et døgn, ligesom kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt.
Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten - eller når solen står op.
Ja, der vil være plads til små telte et stykke fra selve stafetpladsen, så der er lidt mere ro til at sove.
Holdet har også mulighed for at medbringe en campingvogn, men der vil ikke være mulihged for tilslutning ef strøm.
Man kan købe grillpølser om lørdagen og div. drikkevarer.
Desuden kan man deltage ved kaffebordet lørdag og købe suppe lørdag aften efter lysceremonien.
En smuk del af Stafet For Livet er når vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet.
Alle lysposerne der er solgt og dekoreret i forbindelse med årest stafet bliver opstillet foran scenen lørdag aften.
Lysceremonien afholdes sædvanligvis kl. 23.00, hvor der vil være en lystale samt stemningsfyldt sang og musik.
Når du køber lys på hjemmesiden, kan du støtte en deltager eller et hold med deres indsamling til Kræftens Bekæmpelse. Du skal bare huske at krydse af og vælge i forbindelse med købet.
Hvis du køber lyset i god tid, kan vi nå at få din hilsen skrevet på posen til lysceremonien.
Så snart du har købt lyset på hjemmesiden bliver din hilsen også vist der.
Der vil være musik, underholdning, aktiviteter og taler i løbet af dagen både på scenen og forskellige steder i området.
Det endelige program vil blive lagt op snarest.
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af private og firmaer, som vil støtte stafetten.
Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser.
Du kan også vælge et støtte et hold eller en holddeltager, eller blive frivillig til stafetten.
Kontakt Margit Laursen, som er sponsoransvarlig for stafetten.
Tlf.: 2211 2772 - mail : m-laursen@bbsyd.dk
Du kan også bare udfylde kontrakten, som du finder herunder, og så sende den til Margit.
Kontrakt:
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.
Rygere er selvfølgelig velkomne.
Men - røgen må ikke komme med på stafetpladsen.
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen